Weer een verslagje!! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Sophie Haafkes - WaarBenJij.nu Weer een verslagje!! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Sophie Haafkes - WaarBenJij.nu

Weer een verslagje!!

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

01 November 2013 | Chili, Santiago de Chile

Hoi lieve mensen,

Hier gaat alles goed! Ik dacht: het wordt weer een tijd voor een verslagje. Zijn namelijk weer een aantal leuke dingen gebeurd hier!
Volgens mij was ik gestopt bij dinsdag, twee weken terug.

Die week daarna was een leuke week! Woensdag ben ik met school naar die universiteit geweest, het was niet heel bijzonder, wel super groot. Ik ben alleen in de bibliotheek geweest en buiten want daar stonden alle informatie kraampjes. Omdat ik zelf niet ga studeren in Chile ben ik met Pabla mee geweest en hebben we dingen gevraagd voor haar studie. Ik werd wel een paar gevraagd wat ik wou studeren en toen ik zei dat ik een exchange student was, was bijna iedereen verbaasd dat ik Spaans sprak.
Deze dag was alweer vroeg afgelopen want om 1 uur mochten we naar huis. Omdat ik toch niks te doen had ben ik met Pabla, haar broertje en nog twee andere vrienden naar het winkelcentrum gegaan en hebben we daar wat gegeten. Daarna ben ik naar huis gegaan en heb ik de rest van de middag gechillt en naar zumba geweest.

Donderdag zouden we eigenlijk met school naar een andere universiteit gaan maar omdat er overal stakingen waren konden we niet gaan. Ik heb geen idee waarom die stakingen er zijn, volgens mij is het iets tegen de regering of zo. Maar mijn klas was dus nog boos dat we niet gingen en dus gingen zij ook staken om eerder vrij te krijgen. Hahaha jeetje wat was dat een gedoe. Iedereen schreeuwde door elkaar en onze lerares haalde de teamleider er bij. En uiteindelijk na dik een uur discussiëren had mijn klas het voor elkaar en mochten we voor de lunch naar huis, 1 uur dus.
Ik vond het allemaal wel prima want had zelf ook geen zin om de hele dag tot 4 uur op school te zitten.
S avonds had ik dan eindelijk mijn eerste tennis les om 8 uur.
Ik was prima op tijd, maar zoals de cultuur hier is kwam de rest rond half 9 pas. Met de rest bedoel ik de mensen uit mijn groep, die allemaal tussen de 40-45 zijn.... Dat vond ik toch niet minder leuk...
Maar heb de les gewoon mee gedaan en mijn leraar was super aardig, dus de tennis op zich was heel leuk! Mijn les was om 10 uur afgelopen en toen ik op mijn mobiel keek had ik 5 gemiste oproepen en 3 berichtjes van mijn gastgezin haha. Zij dachten dat de les om 9 uur was afgelopen en waren dus helemaal bezorgd.. Best zielig maar eigenlijk vond ik het ook best grappig. Maca en mijn vader kwamen helemaal naar de tennisbaan om me te zoeken en toen ik thuis kwam met mn vader was mn moeder helemaal gelukkig hahaha. Daarna hebben we gezellig met z'n allen pizza gegeten en ben ik naar bed gegaan. Ook was het donderdag de verjaardag van oma Wies, opa ik had jullie nog wel een berichtje gestuurd op whatsapp maar denk niet dat je het gelezen hebt of wel? In ieder geval hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad oma, dat ik er niet ben betekend niet dat ik niet aan jullie denk!!

Vrijdag was het dag van de leraren op school, we hebben gezellig met wat leraren ontbeten op school en om half 12 mochten we naar huis!
Maca en ik wouden die dag graag met de fiets naar huis fietsen, dus s ochtends had mn vader onze fietsen achter op de auto gemaakt en konden we s middags zo terug fietsen. Dat idee leek toch iets leuker in ons hoofd dan in het echt... haha. Onze school staat namelijk op een berg en die berg gaat echt super stijl naar beneden dus het ging echt suuuper snel. En de remmen van mijn fiets deden het niet zo goed, dus het was behoorlijk eng. Halverwege hebben we toen maar besloten om bij de stijle stukken te gaan lopen. Toen we thuis aan kwamen zei Maca tegen mij: OK NUNCA MAS dat betekend oke nooit meer hahaha. We konden er wel om lachen dat we ons er zo op hadden verheugd en het uiteindelijk een dikke tegenvaller was haha.
Om half 1 ging ik met Maca en mn moeder naar het winkelcentrum wat eten en kijken naar nieuwe schoenen voor Maca. Het was erg gezellig en we hebben ook veel gelachen.
Toen we thuis kwamen ben ik met een meisje uit mijn klas rond gaan fietsen in de buurt en hebben we gezellig gekletst in een prakje. Het was heel leuk en we worden steeds meer vriendinnetjes.

Zaterdag had ik een activiteiten dag van het werk van mijn moeder, het was een groot evenement met sporten en attracties. Mijn ouders hebben de hele dag gevolleybald en omdat Maca en ik dat een beetje saai vonden zijn wij in alle attracties geweest en hebben we zoooo veel suikerspinnen gegeten haha. Die waren blauw dus aan het einde van de dag zaten wij helemaal onder haha, alles was blauw. Maar het was wel lekker en we hebben er een gezellige dag van gemaakt! Toen ik thuis kwam was daar mijn pakketje van Lies, heel lief cadeautje met een leuke kaart en foto!!
Zondag hebben we niet echt iets gedaan geloof ik

Die week daarna was een normale school week, niet veel bijzonders. Ben vrijdag avond naar een feestje geweest met Lilly en Anna, twee Duitse meisjes. Ze vroegen mij mee want de jongen die moest werken op dat feestje had hun gevraagd want hij was op exchange geweest naar Duitsland. Toen we op dat feestje aan kwamen was het alleen een beetje awkward want iedereen was verkleed in Halloween kostuums en wij, wij hadden gewoon normale kleren aan...
Dus als iemand ons vroeg wat we waren zeiden we: Wij zijn verkleed als exchange students, dat zie je toch?? hahaha het was erg gezellig maar we moesten alweer vroeg naar huis want we hadden de volgende ochtend vroeg hipoterapia.

Die zaterdagavond had ik een feestje van mijn klasgenootje Ana, het was een erg gezellig feestje maar aan de eind van de avond was ik wel helemaal kapot en ben ik ook lekker om 2 uur mijn bed ingedoken!
Die zondag lekker uitgeslapen en s middags gewinkeld met Lilly en Jose (mijn chileense vriend, hij is ver weg familie van mijn familie en een hele aardige jongen).

Die week daarna (deze week) had ik maar school t/m woensdag want donderdag was Halloween en dan heeft heel Chile vrij en die vrijdag ook. Dus ik heb lekker 4 dagen weekend. Maandag was zumba erg leuk, mn moeder en oma gingen ook mee. Oma is 84 dus het was erg knap dat ze mee ging. Het was zo schattig hoe ze danste, en mn moeder vond het ook heel leuk dus dus die wil ook wel vaker mee gaan!
Gisteren was dus Halloween en mn vader had het hele huis versierd met enge spookachtige dingen, ik zal de foto's wel op facebook zetten. De hele avond kwamen er kindjes langs de deur voor snoep en we hebben een enge film gekeken. Het was hier veel groter dan in Nederland, heel leuk om te zien! Overdag hadden we een verjaardag van een nichtje van mijn moeder, iedereen op die verjaardag was verbaasd dat ik Spaans sprak en sommige mensen begonnen zelf Engels tegen me te praten, dat vonden Maca en ik stom dus we hebben tegen iedereen gezegd dat ik alles prima begrijp :)

Vandaag is het alweer vrijdag en de maand november is aangebroken, jeetje de tijd begint nu toch echt wel snel te gaan. Deze maand ben ik hier alweer 3 maanden, dat is ongeveer 1/3 van mijn tijd hier. Ik wil echt nog niet naar huis want heb het gevoel dat ik nog zo veel leuke dingen ga beleven hier! Morgen ga ik met Madison, een meisje uit Canada winkelen en voor de rest weet ik nog niet wat ik ga doen.

Nou dit verhaal was alweer lekker lang en meer dan dit heb ik ook voorlopig nog even niet te vertellen. Ik hoop dat jullie het allemaal nog steeds met plezier lezen!! En ik zal snel weer wat leuks schrijven!

Veel liefs,
Sophie

  • 01 November 2013 - 20:39

    Sandra:

    Zo fijn te lezen! Lieve Sophie dankjewel, ook voor je lieve mails. We antwoorden jou weer snel! Geniet ervan, liefs MMM&S xxxx

  • 01 November 2013 - 21:44

    Jolien:

    Wauw goed om te lezen dat je daar nog niet weg wilt!! Dat betekent dat je het dus erg leuk hebt daar :):) Ben trots op je! Kus jo

  • 02 November 2013 - 11:27

    Oma íne:

    Lieve Sophie wat een plezier om jou belevenissen te lezen, wat fijn dat je zo geniet en veel beleefd, moet ik me zorgen maken of wel weer terug komt naar nederland toch erg goed dat je het zo naar je zin hebt en veel vrienden maakt, naar feestjes gaat en je daar ook amuseert, je Spaans onder de knie krijgt waar ik in het begin bang voor was omdat je geen les had genomen, je bent een echte kanjer en geniet maar volop je zegt het zelf dat het al bijna 3 maanden is,zolang jou het goed gaat, gaat voor ons de tijd ook vlug, er gaat geen dag voorbij of ik denk aan je en geniet mee met al jou belevennissen en hoe je alles doet en geniet. Lieve Sophie nog veel plezier en we zien weer uit naar het volgende schrijven van je. Veel liefs en met een dikke kus van je oma xxxxxxxxxx.

  • 02 November 2013 - 15:21

    Mirjam Spitholt:

    Hoi Sophie,

    Wat doe je het goed daar en wat beleef je veel.
    Fijn dat je nu niet meer zo'n last hebt van naar huis willen of ergens anders willen zijn..
    Echt heel knap van je!
    Gebieten daar want idd voordat je het weet, ga je weer naar huis.
    Kun je al goed Spaans?

    Liefs, de Blaakjes x




  • 02 November 2013 - 16:49

    Janneke:

    Hey Phiet :)!

    Top dat het zo goed met je gaat! Heb je aan jezelf te danken natuurlijk, want je doet t super!
    Ik meld me alvast aan voor een cursusje Spaans als je terug bent!

    Dikke kus Janneke

  • 09 November 2013 - 21:41

    Sanne Adolfsen:

    Wat ontzettend leuk om eens wat van je te lezen Sophie!! Heel veel plezier nog. Liefs!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 10338

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Mijn jaar in Chili

Landen bezocht: