Week 14 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Sophie Haafkes - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Sophie Haafkes - WaarBenJij.nu

Week 14

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

09 November 2013 | Chili, Santiago de Chile

Heee lieve allemaal!!

Het is hier nu half 3 en ik zit buiten met m'n laptopje, het is erg lekker weer en ben net terug van de rotary. Dat betekend.... een hoop nieuwe informatie!!
Maar zal eerst verder vertellen vanaf vorige week vrijdag!

Net na dat ik dit verslag online had gezet kwam ik er achter dat ik nog iets typisch Nederlands moest maken van papier voor Wiskunde. Dus ik ging zoeken op internet en dacht 'oké een tulp is wel leuk om te vouwen' maar het moest wel een beetje spectaculair dus ik vond een filmpje op internet van een soort tulp die bol stond.
Nou ik heb wel 10 blaadjes verprutst want kon er niks van haha. Uiteindelijk kwam mijn vader me helpen en zaten we samen op vrijdag avond aan tafel tulpen te vouwen voor mijn wiskunde les haha. Het was een heel leuk gezicht en ik was erg blij dat hij me hielp haha.

Zaterdag ben ik naar Costanera Centre geweest met Madison, het was erg gezellig en we hebben veel gelachen en natuuuurlijk ook kleren gekocht haha. Costanera Centre is het grootste (en mooiste) winkelcentrum van Satiago, echt bijna alle winkels zijn daar. H&M, Zara, Topshop, Clarks, Nike nooooeeeem maar op!!
We hebben eerst wat gegeten en super veel foto's gemaakt van de gigantische kerstboom die in het midden stond en daarna wat winkels in gegaan.

Zondag was een kalm dagje, ik heb de hele dag presentaties gemaakt. Moest er 1 maken voor school over armoede in Zuid Amerika en moest er 1 maken met mijn ouders voor de rotary.
Die voor de rotary heeft mijn vader voor het grootste deel gemaakt dus daar was ik wel blij mee haha. Die presentatie voor de rotary ging over symbolen van Chili, dit was een opdracht voor je hele gezin en moest je presenteren op 9 november (vandaag dus).

Maandag moest ik dus mijn tulpen presenteren aan de klas en ook leren aan iedereen hoe je ze moest vouwen. Het was echt een hele leuke activiteit. Mijn hele klas was enthousiast en ik merk dat ik er steeds meer bij ga horen. In het begin moesten zij natuurlijk een beetje testen wie ik ben en ik moest testen wie zij zijn maar nu gaat het dus steeds beter en wordt het steeds leuker. Saori, een meisje uit Japan zit ook bij mij in de klas en zij liet ook allemaal dingen zien die je kunt vouwen want in Japan is dat natuurlijk super normaal en vouwt iedereen van alles. Voor de rest was het niet erg bijzonder op school, S avonds had ik weer zumba en toen was Maandag alweer voorbij.

De rest van de school week was ook niet super bijzonder, gewoon normale school dagen met mijn dagelijkse dingen. Heb elke dag na school mn presentatie voor de rotary geoefend want dat was toch best een lap tekst met aardig wat moeilijke woorden.

Vrijdag was toch wel echt de leukste dag van de schoolweek. Het was vrijdag namelijk 8 november en dat is 'nationale knuffel een exchange student dag'. Ik had dat natuurlijk de hele week al aan mn klas verteld zo dat ze me niet zouden vergeten en gelukkig deden ze dat niet want toen ik op school kwam werd ik al meteen plat geknuffeld door Pabla en Vale haha. En zo ging het de hele dag door, het was echt vet grappig. S middags toen ik thuis kwam ben ik mee geweest Maca wegbrengen richting de bergen want ze ging 1 nachtje kamperen met school. En toen ik thuis kwam ben ik meteen doorgegaan naar het huis van mijn counselor om te overleggen over de komst van papa, mama, lisa, loes en oma :):):)
Waaaaaant ik zat donderdag in de les te denken dat het handiger is als zij al in februari komen. Want dan zijn er geen reizen waar ik heen wil, heb ik zelf zomervakantie en omdat ik misschien al redelijk vroeg weer in Nederland ben ivm Hotelschool hebben we nu meer tijd om leuke dingen te doen. Dus ik ben vrijdag naar het huis van mn counselor gegaan om te overleggen of het goed was en ze waren het er helemaal mee eens dat februari handiger is. Dus nu komen ze al in februari woehoeeeee ik ben zo blij!!!! Lijkt me echt super leuk om hun mijn leven hier te laten zien!! Na het gesprek hebben mijn ouders en oma me opgehaald en gingen we uit eten bij een restaurant in het centrum. Het was erg gezellig en het eten was ook erg lekker. Ik had echt suuuper veel dus we hebben het mee naar huis genomen haha.

Zaterdag (vandaag)hadden we rotary om 9 uur. Iedereen gaf een presentatie met zijn/haar gezin eeeeeen we kregen te horen wie ons volgende gastgezin wordt. Dat vond ik het aller spannendst aan de heel dag, was namelijk niet eens zo heel zenuwachtig voor mijn presentatie. Hij ging best goed trouwens, tijdens het oefenen zat ik de heeeele tijd vast op het nummer 1.534 hoe ik dat toch moest uitspreken. Ik vergat het steeds, maar gelukkig toen ik m voor het echhie moest doen wist ik het en klapte mn moeder achter me heel zachtjes haha. Mijn tweede gastgezin is het gezin van mijn counselor. Ik ga bij haar in huis wonen met een meisje uit Frankrijk, Clara heet ze. Ik ga met haar wonen omdat mijn counselor zelf haar tweeling heeft uitgezonden naar Duitsland, dus moest ze er ook weer twee ontvangen. Ik moet zelf wel een beetje aan het idee wennen maar ik denk wel dat het heel leuk wordt. Ik ga nog gewoon met dit gezin meer op vakantie in Januari en ik ruil dus met Lilly en we zijn goeie vriendinnetjes dus kom ik hier denk ik nog wel regelmatig thuis :).
Nu is het middag en we gaan zo lunchen en vanavond op bezoek bij vrienden.
Morgen is het zondag en gaan we om 8 uur s ochtends weg naar een pretpark hier in Santiago. Het is een uitje van mn vaders werk en volgens Maca is het echt suuuuper leuk want ze heeft het deze week al 3 keer tegen me gezegd dat ze zo graag wil dat het zondag is hahaha. Het is lekker vroeg in de ochtend dus ik denk dat het ook niet de hele dag duurt.

Voor de rest heb ik niet echt iets bijzonders gedaan deze week, maandag ben ik hier alweer precies 3 maanden dus over de tijd dat ik heb hier bij dit gezin. Ik vind het echt super jammer dat ik moet ruilen, moet steeds zelfs een beetje huilen als ik er aan denk want heb zo'n leuke band met dit gezin en het zijn zulke lieve mensen. Ik wist dat dit er bij ging horen maar had niet verwacht dat ik het zo erg zou vinden. Maar goed in dat nieuwe gezin komt het vast ook wel goed! Ik wacht het gewoon af en zie wel wat er gebeurt.

Dit was mijn verslagje weer, heeeel veel plezier allemaal met de komst van sinterklaas volgende week zaterdag. Jaaajaaa ik weet dat omdat ik het speciaal heb opgezocht in Nederland haha. Wil namelijk de intocht terug kijken haha. Eeeeen ik wacht met smart op een pakketje van mama en met allemaal lekkere en leuke sinterklaas dingen. Dus ik ben er toch nog wel een beetje bij :).

Oh hahaha er gebeurd hier net iets heel grappigs, mn moeder is de was buiten aan het ophangen en Nickey( onze hond) plast zo tegen de wasmand aan met schone was.... Oh oh nu kan alles weer terug.
Nickey is best een stoute hond haha mn moeder werd eerst boos op hem en toen ze zag dat ik t best grappig vond moest ze zelf ook wel een beetje lachen.
Ik moet echt heel vaak lachen met mijn moeder en met Maca, donderdag toen we mijn presentatie aan het oefenen waren was er 1 foto van een man, en die man had echt een hele grappige broek aan dus we hebben de hele avond grappen gemaakt over die broek. En net toen ik hem moest laten zien tijdens mijn presentatie moesten we ook heel sneaky lachen. Dat soort dingen doen me denken aan mijn eigen mama, echt leuk :).

Na mijn verhaaltje is alweer lang genoeg en ik kan het niet vaak genoeg zeggen dat ik het super leuk vind dat er altijd van die lieve reacties onder mijn blog komen!! Dat maakt me altijd nog vrolijker dan dat ik al ben de laatste tijd :):)
Heeeel veel liefs en kusjes uit Chili,

Sophie xxxxxx

  • 09 November 2013 - 20:46

    Sandra:

    Lieve Sophie
    Wat heurluk weer dit te lezen! Dus je gaat morgen naar de Efteling :) heel veel plezier! Ik hoorde van Oma Ine ook al dat ze met zijn vijven in februari waarschijnlijk komen, hoe fijn. (Mart vroeg of hij de zesde mocht worden haha.) oma Ine zal zelf nog wel vertellen HOE graag ze naar jou toe gaat! Geniet lekker verder. Zo fijn voor jou! Dag toppertje, liefs sandra

  • 09 November 2013 - 22:13

    Menon:

    Hoi Sophie,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt in Chili.
    Knap hoor hoe je het allemaal doet. Ik zie ook van die gezellige foto's langskomen op fb.
    Fijn, dat papa,mama, Lisa, Loes en oma in februari al langskomen .
    Ik wens je nog heel veel plezier, ook in je nieuwe gezin.

    Liefs Menon

  • 10 November 2013 - 10:36

    Janneke:

    Ha lieve Sophie,

    Wat schrijf je toch leuke verhalen!
    Als ik het zo lees, zal het afscheid van je gastgezin ook voor hen heel lastig worden!!
    Stiekem verheug ik me alweer een beetje op dat je terugkomt :)!

    Dikke kus!

  • 10 November 2013 - 10:59

    Jose:

    Ha lieve Sophie
    Altijd weer leuk om je leuke verhalen te lezen.
    Fijn dat je het zo leuk hebt.
    Ben best wel trots op jou.
    Liefs Jose. Xx

  • 11 November 2013 - 09:16

    Omzien:

    Hoi lieve Sophie weer met veel plezier jou verslag gelezen, onder tussen voel jij je daar als een vis in het water, wat je allmaal onder neemt en doet. Geweldig dat we mogen komen om dit alles met jou mee te maken, dan ben jij onze gids en maken wij er mooie en onvergetelijke dagen van. Tegen Lisa heb ik al gezegd dat dit weleens mijn laatste grote reis zal worden, maar ik verheug mij er op om dit weer samen met jullie te mogen ondernemen..ook jij hebt daar nog reis plannen, gaat dat om in tour door het land, net zo iets wat Lisa heeft gedaan of om meerdere korte reisjes, dat hoor ik nog wel.iklas dat je wel op de hoogte bleef over de komst van de Sint, ja dat kennen ze daar niet, heeft kerst een grote betekening daar, ook met cadeau,s onder een kerstboom? Je gaat het allemaal mee maken. We horen het wel. Lieve Sophie geniet van alles, weer een hele dikke pakkert van mij oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 10346

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Mijn jaar in Chili

Landen bezocht: