100 dagen in Chili!!!! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Sophie Haafkes - WaarBenJij.nu 100 dagen in Chili!!!! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Sophie Haafkes - WaarBenJij.nu

100 dagen in Chili!!!!

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

18 November 2013 | Chili, Santiago de Chile

Hoi lieve allemaal,

Daar ben ik weer met een leuk nieuw verslagje over mijn belevenissen hier in Chili.

Volgens mij was ik gebleven bij zaterdag middag toen de hond tegen de was aan plaste hahaha. Nou die avond heb ik niet veel gedaan, ben vroeg gaan slapen want de volgende dag gingen we al vroeg naar Fantasilandia. We gingen om 9 uur s ochtends weg en om ongeveer half 2 weer naar huis. HEt was een erg leuke dag en wow dit park heeft echt zieke attracties haha. Ze gingen bijna allemaal wel 3 keer over de kop of super veel rondjes achter elkaar dus na ongeveer 6 van die attracties had ik t wel gezien want werd een beentje misselijk er van haha. Mijn moeder en Maca hadden er nog lange niet genoeg van dus heb ik ondertussen gewacht met mijn vader want die ging bijna nergens in omdat ie heel snel misselijk wordt en bang is hahah.
Ik heb me de hele dag wel super zwak en misselijk gevoeld van al die attracties maaaar het was het waard hoor.
Toen we thuis kwamen is iedereen in slaap gevallen en werden we aan het einde van de middag weer wakker, toen was gegeten en de rest van de dag ook lekker kalm an gedaan,

Maandag was een normale maandag. Ik ben gewoon naar school en zumba geweest.
Voor Pabla (mijn beste vriendinnetje hier) was het wel een speciale week. Ze is namelijk mega fan van Justin Bieber en hij kwam dinsdag hier in Santiago. Ze telde de dagen al af van nummer 200, dus ik denk dat je je wel een beeetje voor kunt stellen HOE veel zin ze er in had. Maandag ging ze voor de lunch weg en naar het hotel waar Justin Bieber sliep om te kijken of hij nog naar buiten kwam maar helaas hij kwam niet, dinsdag kwam ze helemaal niet op school want s avonds was het concert en ze wou er al extra vroeg zijn haha.
Ik kon er wel om lachen want eeeeergends snap ik haar Bieber obsessie wel haha.

Ik had dinsdag gewoon een normale schooldag en s middags ben ik mee gegaan naar het huis van Javier want we moesten wat maken met een groepje kinderen voor onze schoolreis. Rond 9 uur was ik thuis en het was erg gezellig.

Woensdag hoefden Maca en ik maar tot 1 uur naar school want ik moest met Maca mee naar de tandarts. Dus hebben we thuis gegeten en zijn we om 4 uur naar de tandarts gegaan. We gingen samen met de metro en ik heb ondertussen nog wat drinken en eten voor Maca gekocht want het was super warm en zoals altijd had ze honger haha. We hadden ergens onderweg afgesproken met mama en zijn toen het laatste stuk met de bus gegaan. We waren ongeveer rond half 8 thuis en zijn toen door gegaan naar zumba.

Donderdag had mijn klas geen normale les dag, we moesten om 9 uur bij een binnen plaatje zijn, een soort parkje met een kerk en daar moesten we natuurlijk eerst bidden en zingen en daarna moesten we naar een lokaal en daar werden groepjes gemaakt en met die groepjes moest je regels voor jezelf opstellen wat jij denkt dat normaal is voor de hele klas tijdens de school reis.
Er werden regels opgesteld zoals alleen roken in de avond of alleen met je mobiel na het avond eten naja ga zo maar door. Ik vond t allemaal wel prima. Wat me wel opviel was dat ze allemaal heel makkelijk deden over Hitler en zijn begroeting en het haken kruis.
Want 1 groepje had hun papier helemaal versierd met vlaggen en bloemen en weet ik veel wat en er zaten dus ook gewoon 3 haken kruizen tussen. Als of t de normaalste zaak van de wereld is. Ook doen ze gewoon als grap naar elkaar die begroeting van Hitler weet je wel met je hand zo boven je hoofd. Nou goed ik vertelde dus dat dat echt niet normaal is in Nederland en Duitsland en dat ze dat daar ook zeker niet zo maar moesten doen. Nou ze lachten me gewoon uit want Hitler was toch allang dood.
Ik denk dat dit komt omdat ze zelf verder weg staan van de tweede wereld oorlog, ze hebben er helemaal niet veel over gehad op school want ze praten bijna alleen maar over de geschiedenis van Chili.
Ik vind het best grappig om al die verschillen te zien maar van deze schrok ik wel een beetje.
Maar goed ik dwaal af, om 12 uur waren we vrij en ben ik met Pabla en Vicente naar het winkelcentrum La Florida gegaan. Daar hebben we wat gegeten, er was een aanbieding van 8 stukjes krokante kip, met 2 bakjes patat en 4 bekers drinken voor 9999 peso's, dat is iets minder dan 15 euro. Dus die hadden we gekocht met zn 3en maar na 2 stukjes zaten Pabla en ik al vol dus heeft Vicente de rest op gegeten haha. Vicente is trouwens een jongen en zijn naam in het Nederlands is denk ik Vicent maar ze spreken het hier dus nog al anders uit.
In het winkelcentrum heb ik 2 hele leuke rendier oren en neus gekocht voor Maca en mij, alvast voor kerst haha. Ik had haar daarna geappt dat een cadeautje had gekocht dus toen ik thuis kwam van een middag bij Pabla chillen zat ze me al op te wachten en was ze helemaal blij met het cadeautje haha. Ze heeft de hele avond het liedje van Rudolf gezongen.

Vrijdag was ik ook vroeg vrij, ja haha mijn school houdt er van hoor lekker vaak vroeg vrij of geen les. Ik heb er helemaaaal geen problemen mee!! We mochten weer om 12 uur naar huis want s avonds was het feest van de eind examen klas. Mijn ouders zijn er wel naar toe geweest maar Maca en ik wouden liever naar zumba.

Zaterdag was een leuke dag! S ochtends had ik hipeterapia met de andere uitwisselingsstudenten en om 5 uur moest ik bij mijn counselor thuis met al haar andere counselor kindjes en kregen we ons zakgeld en hadden we een gesprek over hoe het nu ging en hoe het ging met je familie. Bij ons was alles goed dus we waren zo klaar, om 7 uur gingen we met zn allen naar het feestje van India (meisje uit Amerika) en hebben we daar een hele leuke avond gehad. Ik heb erg gelachen om alle verhalen van iedereen. Er zitten namelijk hele leuke kinderen in mijn groep en we worden steeds meer 1 grote hechte vriendengroep.

Zondag heb ik eerst uitgeslapen en daarna met papa en mama gekletst op facetime over de reis hier naar toe en wat ze allemaal willen bezoeken. S middags had ik afgesproken met wat meisjes uit mijn klas bij het winkelcentrum om een filmpje te maken voor school maar het winkelcentrum zat dicht want het was stem-dag in Chili voor de nieuwe regering, dus hebben we het buiten gefilmd.
Ik speelde de hoofdrol samen met Macarena Martinez. Ik was het meisje en zij de jongen, het was echt heel grappig haar te zien in jongens kleren en het moest steeds over nieuw dus we hebben veel lol gehad haha. Min vader heeft me om half 8 opgehaald bij het huis van Cata en toen heb ik wat huiswerk gemaakt en tv gekeken.

En toen was mijn weekend alweer voorbij en is het vandaag alweer maandag. Mijn 100ste dag in Chili woehoeee!!! Deze dag was niet super bijzonder ben net terug van zumba en ga zo lekker slapen.
Heb dit weekend leuke dingen in het vooruitzicht dus ik hoooop dat de week een beetje snel voorbij gaat :)
Ik schrijf snel weer!! Trouwens, ik word er beter in he in het bij houden van mijn blog. Jaaaa nu heb ik het goed onder controle haha houden zo!! Bedankt voor jullie lieve reacties altijd onder mijn blog en zoals ik al zei; ik schrijf snel weer!!!

Heel veel liefs,
Sophie xxxxxxxx

  • 19 November 2013 - 19:36

    Oma íne:

    Hoi die Sophie laat ik nou de eerste zijn die op jou blog reageert. Heerlijk weer het lezen van al je belevenissen, je komt steeds met meer leuke mensen in contact en wat ik al eerder zie je doet aan heel veel dingen mee.ik heb er ook heel veel zin in om dit met jullie samen mee te maken, geniet maar fijn daar ga je voor. Dit berichtje is kort want moet zo weg, maar dat ken je wel van mij. Veel groeten aan je gast Fam. Natuurlijk een dikke zoen van je oma uit goor.

  • 20 November 2013 - 00:38

    Jelle Visser:

    Dat je nog steeds zoveel kunt schrijven na 100 dagen zeg! wat leuk!

  • 10 December 2013 - 16:10

    Lily Van Diepenbrugge:

    Dag Sophie,
    Wat is dit een enthousiast verhaal. Zo te lezen ben je daar helemaal op dreef. Ik lees weinig meer van verveling. Dat is mooi. Gelukkig heb je een goede vriendin. Dat zal het leven al een stuk makkelijker maken. Hoe gaat het met jouw Spaans. Begin je het al beter onder de knie te krijgen.
    Volgende week dinsdag hebben we onze laatste Rotary Avond van dit jaar. We proberen dan via Skype met jouw een verbinding te krijgen. Ik weet niet precies of het gaat lukken ivm tijdsverschil. Maar daar hoor/lees je nog over.
    Ik begrijp dat jouw ouders binnenkort op bezoek komen. Dat zal echt wel fijn zijn. Nou meid, goed te horen dat het allemaal beter met je gaat. Je houdt je kranig. Echt knap. Ik verheug me nu al op jouw verhaal voor onze club, bij terugkomst.
    Hele fijne dagen en hopelijk tot volgende week 17 december.
    Lily (RC Epe)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 10344

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Mijn jaar in Chili

Landen bezocht: